27 Mart 2016

Oda Dekorasyonu! :)

Mutlu bir Pazar gününden herkese sevgiler selamlar efenim. Bundan sonra her hafta sonu yeni bir yazı sizleri bekliyor olacak böyle. Bu haftanın konusu ise "dekorasyon". Bu yazı uzuun zamandır bekleniyordu esasında ama ben ancak fırsat buluyorum ya da ancak içimden geldi diyelim. Eve taşınalı 4-5 ay olmuştur tahminen. Artık iyice yerleştim neyse siz yanınıza çayını, kahvenizi alın ben anlatmaya başlıyorum.

Bu sabah çok mutlu ve enerjik uyandım. Dün günümün keyifli geçmesinden mi, havanın aydınlık-güneşli olmasından mı ya da evin tertemiz oluşundan mı kaynaklı bilemiyorum belki şu an fonda çalan Yeni Türkü şarkılarının da etkisi vardır hala böyle hissetmemde. :) Neyse sabah çok geç olmadan uyandım ve bir baktım kekik hanım da ayak ucumda kıvrılmış yatıyor. Yeni favori yeri orası. Kalkıp şöyle bir etrafı toparladım, bulaşık makinesine bulaşıkları yerleştirdim. Tam salonda yayılıp oturacakken bu sefer değişiklik yapıp odamda takılmaya karar verdim. Kahvaltı içinse diğer günlerden farklı olarak bugün canım farklı şeyler yemek istedi. Mısır gevreği ve meyveleri hazırlayıp masama kuruldum. Son yaptığım düzenleme ardından çalışma masam oldukça ferah oldu. Erkek arkadaşımın az sonra fotoğraflarda göreceğiniz kendi elcağızlarıyla yaptığı ahşap raflı şey bütün dağınıklığı ve fazlalılığı bir anda toparladı. 


Fotoğraflarda da göreceğiniz üzere odam çok büyük değil zaten. O yüzden evimin bir diğer odasını giyinme odası yapmak durumunda kaldım. Uyuduğum ve bana en çok huzur veren yerin ise mümkün olduğunca aydınlık ve ferah olması ilk tercihimdi. Renk unsurunu ise objelerle çeşitli aksesuarlarla sağlamaya çalıştım. Mobilyalar genelde ahşap ve beyaz tonlarında oldu. Yatağım, masam, komodinimsi şey hepsi ikeadan, çerçevelerde öyle. 



Fotoğraflarda dikkatinizi 1 adet ukulele ve 1 adet kekik hanım çekmiştir herhalde. Çok şımarık hiç kucak sevmeyen başına buyruk bir kedidir kendileri. Sadece geceleri uyku öncesi sırnaşıyor bana ama olsun seviyorum yine de. :) Ukulele ise birkaç yıldır benimle. Geçenlerde de İzmir'den evime getirdim. Artık öğrenmeye başlamalıyım düşüncesiyle bilerek gözümün önüne astım. Hem dekoratif hem de her an ulaşabildiğim bir yerde olduğu için kullanışlı oldu. 



Çerçeveleri çok seviyorum görüldüğü üzere. Bu çerçeveler de kaç ev kaç duvar gördü ah ah ağızları olsa da konuşsalar. :) Bu mıknatıslı pano da ikeadan. Mantar panoları pek sevmiyorum. Asmak istediğim şeylerin zarar görmesini istemiyorum çünkü. Oralarda bir yerde minik bir Totoro olacaktı. Görenler el kaldırsın bakalım!? :)



Siz de farketmişsinizdir odada bolca ışık var. Genelde tavan lambasını hiç kullanmıyorum diyebilirim. Yataktaki başucu lambam, masa lambası, diğer ufak ışıklar filan yeterli oluyor. Özellikle az önce gördüğünüz pano etrafındaki ışıkları ve bu renkli ışıkları çok seviyorum. Hem sevimli hem de şık gözüküyor. (yani benim şık anlayışıma göre diyelim.) Son fotoğrafta gördüğünüz yer ise benim dışarı çıkmadan önce hazırlandığım yer yani makyaj masam. 

İnsanın yaşadığı yeri sevmesi, konforlu bulması ve gerçekten huzurlu olması çok önemli bence. Ben şunu düşünüyorum ki insan evinde mutlu olduğunda daha üretici ve yaratıcı olabiliyor ve farkında olmadan da çevresine pozitif bir enerji veriyor. Evimde misafir ağırlamayı da seviyorum o yüzden. İnsanların evim hakkında güzel şeyler söylemesi hoşuma gidiyor. Çok pahalı ya da çok değişik farklı şeylerim yok ama kendi zevkime göre, sadece gördükçe beni mutlu eden şeyleri bir araya getirdiğim bir evim var. Özellikle temiz ve düzenli olduğu anlarda ayrı bir mutlu oluyorum. İş nedeniyle bu bazen zor olsa da hala çabalıyorum. Bu konuda algımı oldukça değiştiren bir insandan ve kitabından da bahsetmem lazım ama bu başka bir yazının konusu olsun. :)

Bu yazı ve odamdaki bazı şeyler de birilerine ilham olur belki. Ben genelde bu tarz yazıları ve pinterest ile tumblr'daki bu tür görselleri takip etmeyi çok seviyorum. 

Odamın tarzını tanımlayacak olursak rahat ve ferah olduğunu söyleyebilirim, siz ne dersiniz? :)

24 yorum:

  1. Çok güzel tam bir ''yuva'' ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim çok güzel bir tanımlama. :)

      Sil
  2. Çok ferah ve cici bir odanız var. Her detayı çok sevdim. Benim tarzıma çok yakın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim. ^^

      Sil
  3. Beğendim doğrusu. Bizede bulaşır bu estetik duygusu. Biz de bir değişiklik yapsak iyi olacak; yeniden güncellenmiş oluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değişiklik iyidir insanı zinde tutuyor. teşekkür ederim. :) sevgiler.

      Sil
  4. O top lambalara bayıldımmmmmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  5. Harika! Kesinlikle çok ferah ve zevklerine bayıldım. Bizim çalışma odamız aynı zamanda çamaşır, ütü ve kıvır zıvır odası da olduğundan bir gün orada kendimi de kaybedeceğimi düşünüyorum.
    Az eşya da ferahlık sebebi, panonun aynısı bende de var ve üzeri yine bir hallaç pamuğu :) seni örnek almalıyım demek :) Maşallah diyorum, pek sevdim lambalarını da :) güle güle kullan hepsini ve mutlu anılar biriktir mutlu keçi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de giyinme odam baya karışıktı ama bir nebze de olsa toparladım. :) bu arada küçük bir itiraf o panoyu senden görüp almaya karar verdim ve seninki de çok şirindi. :)

      Sil
  6. Hoş bir oda olmuş:) Son fotoğraftaki komodin ikeadan mı, çok hoşuma gitti?

    YanıtlaSil
  7. Yaa çok özendimmmm süper canım güle güle kullaaan. Fotoğraflarına baktım da çok tatlıı :)) ben de yapmak istiyorum bunu ama kiraya çıkmaya cesaret edemem :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende işim dolayısıyla İstanbul'da yaşamaya başlayınca bu duyguyu tadabildim. normalde üniversite dahil hep ailemin yanındaydım. iyi yanları da kötü yanları da var ayrı olmanın. kendi odanı dekore edebilirsin aslında ufak dokunuşlarla. :)

      Sil
  8. Çok güzel olmuş evin Mutlu Keçi. Güle güle otur.

    YanıtlaSil
  9. Bence odan çok güzel olmuş. Sade ve ferah. şu an benim oturduğum oda o kadar karışık ki senin paylaşımlarını gördükten sonra yarın toplamaya karar verim :-) Odanda güzel günler geçirmeni diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heheh teşekkür ederim. iyi bir şeye vesile olduysam ne mutlu bana.

      Sil
  10. Ne kadar iç açıcı ve keyifli dekore etmişsin odanı :) Güle güle otur, mutlu rüyalar gör <3
    Benim de mutfak ve banyomda tadilat var bu aralar. Merak içindeyim.

    YanıtlaSil
  11. Odan harika olmuş ;) renk tonlarıyla yakaladığın iç açıcı havaya bayıldım!

    YanıtlaSil
  12. merhabalar internette oda dekorasyonu için araştırma yaparken blogunuza rastladım, odanız gerçekten de çok aydınlık ve ferah gözüküyo, güle güle yaşayın. ben de şu rafları merak ettim, malzemeleri nereden temin ettiniz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim. :) yanlış hatırlamıyorsam koçtaş'tan almıştık ahşapları.

      Sil
  13. Merhabalar,

    İkea mıktanıslı panodan ben de almak sitiyorum fakat duvarımı delmek istemiyorum. Çift taraflı bant ile yapıştırılabilir mi sizce?

    Siz nasıl monte ettiniz? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba!

      pano çok olmasa da biraz ağır ve çift taraflı bantlarla pek denemedik aslında. Üzerine magnet vs. gibi şeyler de astığımdan ben direkt duvarı delme yoluna gittim. Ancak şöyle bir mantık kurmam gerekirse İkea'dan aldığımız kare şeklindeki 4 adet aynayı çift taraflı bantlarla duvara yapıştırdık ve halen düşmedi. :) İçinden çıkan bantlar baya güçlüydü sanırım. Ayna panodan daha ağır bir şey gibi. iyi kaliteli bir bant alınırsa iş görebilir denemek lazım. :)

      Sil

Firefly Lane övmek için geri dönmüş olabilir miyim?

Açtım beyaz bir sayfa başladım yazmaya. Seni çok özledim canım blog. Bu yazı nasıl başlar neye evrilir bilmiyorum. Tam şu anda geçen hafta b...