3 Ağustos 2015

İzlenesi bir İngiliz Gençlik Dizisi: My Mad Fat Diary


Uzun zamandır herkese tavsiye etmek istediğim bir dizi My Mad Fat Diary. Harika bir İngiliz dizisi. Nasıl oldu da başlamaya karar verdim bilmiyorum. Hep gözüme çarpardı ama bir türlü izlemek istediklerim arasında yer bulamazdı kendine. Şu an detayları hatırlayamasam da zevklerine güvendiğim birinin yazısında denk geldim sanki. Ya da başka bir sitede. Neyse işte bir şekilde ben bu güzelim diziye başladım ve ba-yıl-dım! Ben bir dizide karakterlere ısınamadıysam o dizi ne kadar harika, müthiş, kült filan olursa olsun ilerleyemiyorum. Bu dizi ise daha ilk dakikalarından içine aldı beni. Dürüst olmak gerekirse başroldeki karakter Rae ilk bölüm itibariyle çok da sempatik gelmedi bana. İlerleyen bölümlerde ise o sorun da ortadan kalktı. Yan karakterler ayrı bir dünya zaten hepsi birbirinden renkli.


Dizinin hikayesi ise lise çağındaki bir genç kız olan Rae'in insan ilişkileri, ailesi, arkadaşları, dış görüntüsü, kiloları.. ile alakalı olarak günden güne toplumdan kopuşu ve çözümü intiharda bulması üzerine kurulu. Biz ilk bölümden itibaren Rae'in intihar girişimi sonrası tekrar evine, yaşadığı kasabaya ve sorunlarına dönüşünü ve bunlarla başa çıkma çabalarını izliyoruz. Tüm bu kasvetli olayları yer yer hüzünlü de olsa genel olarak eğlenceli bir atmosferde sunuyor yönetmen. O yüzden izlemesi keyifli güzel bir gençlik dizisine dönüşüyor. Psikoloğun önerisi üzerine günlük tutmaya başlayan Rae gerçek hayatta yaşadığı sorunlarla bu şekilde başa çıkmaya başlıyor - kendi hayal dünyasında yaşayarak- Her bölümde mutlak surette Psikolog(Kester) - Rae buluşmasına yer veriliyor ve genellikle bu sahneler altı çizilesi repliklerden oluşuyor. Durup durup kendimi sorguladığım çok an olmuştur. Arkadaşlık ilişkileri bakımından da çok tatlı sahneler bulunmakta. O yaşta olup öyle coşku dolu arkadaşlara sahip olmak istiyor insan izlerken. (Sanki yaşım kaç, evet!) Çok tatlı demişken çok gerçekçi sahneler de var tabi. Yeni girilen bir ortamda yaşanılan zorluklar, "kızların dünyası" ya da aşk ilişkileri adına güzel sekanslar barındırıyor.

My Mad Fat Diary benzerlerinden çekim tekniği ve kurgusuyla da ayrılıyor. Şahane bir jeneriği ve tarzı var. Aşağıda örneklerini göreceksiniz. :)




Ah, bir de müzikleri.. Müziklere değinmemek olmaz. Dizi 90'larda geçiyor ve sountrack'i müthiş. Bu arada 3 sezondan oluşan My Mad Fat Diary maalesef final yapmış durumda. İlk sezonu 6 bölüm, 2. sezon 7 bölüm ve 3. sezonu 3 bölümcük kadar. Çok çabuk bitti, hala bitmeseydi diye üzülmekteyim.
Ne kadar doğru emin değilim ama senaryo Rae Earl adındaki bir kızın gerçek günlüğünden uyarlanmış ve hatta kitabı da mevcutmuş. Ancak Türkçe'ye çevrilmemiş. Çevrilse hemmen alırdım kesinlikle.

Özetle; birbirinden farklı karakterleri ile güldüren, ağlatan, mutlu eden, hüzünlendiren, umut veren, düşündüren, sorular sorduran, neşelendiren, yazmaya özendiren bir tatlı Rae Earl günlüğü. İzlemekte hala kararsızsanız, sizi birkaç alıntıyla ve güzel görselle baş başa bırakıyorum. :)

"Cesur olmak hiç korkmamak demek değildir. Korktuğun zamanlarda ne yaptığındır. Başını dik tutabilmen ya da tutamamandır."



 





"İçimde bir his var, kökleri çok derinde ve çürük. gözlerinizin önündeki bir şeyin anıya dönüştüğünü fark ettiğiniz zaman hissedilen." 

4 yorum:

  1. o zaman izlenecek dizi listesine ekledim gitti! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seveceğini düşünüyorum. :) yeni bahçe cücesi yazıları nerede bakalım? :)

      Sil
  2. Değişik bir hikayeymiş, merak ettim :)

    YanıtlaSil

Firefly Lane övmek için geri dönmüş olabilir miyim?

Açtım beyaz bir sayfa başladım yazmaya. Seni çok özledim canım blog. Bu yazı nasıl başlar neye evrilir bilmiyorum. Tam şu anda geçen hafta b...