2 Mayıs 2015

Güzel bir Cumartesi gününde konumuz tabi ki sinema olacaktı! (10. 11. 12. 13. gün)

Yine araya 4 gün girmiş. Günü gününe yazılamıyor bu yazılar malesef. Bu aralar güzel havaları fırsat bilip sürekli dışarıda olmamla ilgili olabilir belki de. :) Neyse nerede kalmıştıık, devam edelim.

10. gün: En sevdiğiniz yönetmen kim?

Çoook var ki. Nasıl 1'e indirgerim. Ihh olmaz. O yüzden bu soruya en sevdiğim yönetmenlerden sadece birinin adını şu şartla yazmaya karar verdim. Bilmeyenler olabilir belki kendisini. Bu sayede tanımış ve belki de merak etmiş olursunuz. Ben de henüz tüm filmlerini izlemedim ancak şimdiye kadar izlediğim filmleri bile onu çok sevmeme yetti. Gerçekten çok başarılı bir yönetmen. Filmleri hem sürükleyici hem de şahane diyaloglar içeren, duyguları, insan ilişkilerini çok başarılı bir şekilde irdeleyen nitelikte yapımlar. Kimden bahsediyorsun, artık söyler misin dediğinizi duyar gibiyim. :)
İspanyol sinemasının -bence- en başarılı yönetmenlerinden biri olan Pedro Almodovar'dan tabi kii.
Melankolik, dramatik, trajikomik ve de eğlenceli hikayeleriyle umarım daha çook filmler çeker. Bir de filmleri bana biraz Ferzan Özpetek filmlerini anımsatıyor nedense. İkisini de çok severim. :)
En sevdiğim Pedro Almodovar filmleri ise (izlediklerim arasında) kesinlikle,

Hable Con Ella 






2002 yapımı. 4 insanın kesişen hayatlarını irdeleyen harika bir film. Özellikle Benigno karakteri gerçekten başlı başına ele alınabilecek bir karakter. Çok sevmiştim. Gerçi izleyeli çok oldu. Hatırladığım kadarıyla biraz soru işaretleriyle dolu bitmişti sonu onun açısından Neyse siz izleyip karar verin en iyisi. :)

Sevdiğim bir diğer Pedro Almodavar filmi ise,

La Mala Education




Bu film de çook güzel, çok sürükleyici, sürprizlerle dolu bir filmdi. Senaryosunu yaklaşık 10 yılda tamamlamış Almodovar ve söylenenlere göre biraz da otobiyografik ögeler barındırıyormuş hikaye. Çocukluktan başlayan bir travma, oyunculuk tutkusuyla yanıp tutuşan bir adam, arkadaşlık, cinsel kimliklerimiz, aile ilişkileri, aşk ve daha birçok şeyi içinde barındıran kurgusu mükemmel film. Kesinlikle izleyin derim. Hani derler ya 'şiddetle tavsiye ederim' diye işte ondan. Ayrıca filmin müzikleri de bir içim sudur. Gael Garcia Bernal bu filmde fena döktürmüş. Oyunculuk adına çok güzel bir seyir zevki sunmuş izleyenlere. Çoğu Almodovar filmi gibi bu film de bir yandan gülümsetirken bir yandan da kalbinize fil oturmuş hissi yaşatıyor izlerken. Kapanışı bu video ile yapıyorum artık izleyip izlememek size kalmış efenim. :)


11. Gün: En sevdiğiniz sinema salonu?

İstanbul'a yeni taşındım ve öyle çok fazla sinemaya gitme şansım olmadı. Bir tek Feriye sinemasına gittim Beşiktaş'ta. Çok tatlı bir yerdi. (Her ne kadar altyazıları görme konusunda sorun yaşasak da) İzmir'de zaten öyle özgün bir sinema salonu yok malesef. Artık çoğu salon avm'lerin içine tıkıldı malesef.
Ben en çok açık hava sinemalarını seviyorum aslında. İzmir'de Tarihi Havagazı Fabrikası Kültür Merkezi'nde yazları her hafta açık hava sineması olurdu. Herkes çimlerde ve sandalyelerde erkenden gidip yerini kapıyordu filan. Bir yanda gökyüzü bir yanda sinema perdesine bakan ışıl ışıl yüzler, çevrende sevdiğin arkadaşların ve yanında içeceklerin-çiğdemin.. Benim için en keyiflisi oydu. (Not: Özledim!)


12. Gün: En sevdiğiniz animasyon/çizgi film hangisi?

Miyazaki filmlerini çook severim. Pixar yapımlarını da çok seviyorum. Bir de Fransızlar da bu konuda çok başarılı. Daha özgün çizimler görebiliyorsunuz onlarda. Ay bilemedim ki çok var sevdiğim. Ben animasyonları seviyorum genel olarak. Sevdiklerimden bazılarını ekleyeyim en iyisi şöyle.

Up


Sprited Away


Kiki's Delivery Service


Despicable Me


Sailor Moon


Persepolis


13. Gün: En iyi kitap uyarlaması sizce hangisi?

Harry Potter serisinin tüm kitaplarını okudum ancak tüm filmleri izlemedim. Ben karakterlerin çocukluk hallerini çok seviyordum. Özellikle ilk 2-3 filmdeki zamanları çok tatlıydı. Filmler de kitapla kıyaslayınca aynı tadı vermeseler de iyi kotarılmış bir iş çıkmış bence ortaya.


14. gün de görüşmek üzere,
Sevgiler! :)

4 yorum:

  1. Harry Potter ne kadar iyi bir uyarlama ben çok tartışırım çünkü ben kitabının aşığıyım.
    Pedro Almodovar'ı yeni yeni keşfediyor sayılırım ben baya da üretken bir yönetmen 4-5 filmini anca izleyebildim şimdiye kadar.
    Animasyonlarında hepsini izlemişim hepsini de çok severdim. :D
    Ben kaçırdım bu meydan okumayı ama sizleri okumakta çok zevkli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke katılsaydın ya senin cevaplarını okumak da çok keyifli olurdu. :)
      Bu arada aynı anda birbirimizin bloğunda takılıp yorum yazmamız da ilginç oldu. :D

      Sil
  2. İspanyol sinemasını çok severim ama Pedro Almodovar'ı tanımıyordum. Ne iyi oldu yazdığın :)
    İstanbul'a hoşgeldin bu arada. Sen de en güzel sinemayı seçmişsin kısa zaman olmasına rağmen ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmlerine bir göz atın derim eminim seveceksiniz. :)

      Sil

Firefly Lane övmek için geri dönmüş olabilir miyim?

Açtım beyaz bir sayfa başladım yazmaya. Seni çok özledim canım blog. Bu yazı nasıl başlar neye evrilir bilmiyorum. Tam şu anda geçen hafta b...