11 Mayıs 2015

Film meydan okuması (14 - 22. Gün)

Miribaa yine yazamadım ben yahu.  Bir de anneme sürpriz yapıp İzmir'e geldim dün. (O kısma sonraki yazımda değineceğim.) Bilgisayarım da yanımda degil üstüne üstlük, telefondan yazıyorum bu yazıyı. Bu sebeple çok uzun uzadıya yazamayacağım, ayrıca görsel açıdan da bazı sorunlar çıkabilir yazıda şimdiden affola. 14. gün sorusuyla devam ediyoruz hadi bakalım. Parmaklara kuvvet..

14. gün: En sevdiğiniz film repliği hangisi?

Ben böyle şeyleri hiç aklımda tutamıyorum malesef. Hatta yeni aldığım kararlardan biri de buydu ama hiç uygulayamadım. Nasıl kitap okurken satırların altını çiziyor, tekrar tekrar okumak istediklerimizi defterlerimizin kenarına iliştiriyorsak filmler konusunda ben aynı şeyi yapamıyorum. Çünkü o filmi izlerken durdurup not almak saçma geliyor, film bittikten sonra eğer o filmi online izlemişsen geriye dönüp replikleri bulmak da zor. Çoğu filmin önemli diyaloglarını nette bulabiliyoruz neyse ki aratınca.
Siz bu konuda nasıl bir yöntem izliyorsunuz, lütfen beni de aydınlatın dostlar? :)

Neyse efenim ben bu soruyu aklıma ilk gelen şeyle yanıtlamak istiyorum. Le Herisson filminden etkilendiğim bazı replikler. Bu filmi çok çok severim.


"Madam Michel bana küçük bir kirpiyi anımsatıyor. Dışında dikenlerden bir zırhı var, gerçek bir kale yapmış. Ama bana öyle geliyor ki içten içe sahte bir uyuşukluğa sahip, hat safhada yalnız ve son derece şık olan o küçük yaratık kadar zarif ve hassas biri."

"Kalbim yün yumağına dolanmış bir kedi gibi.. "

"+Beni tanımadı..
 -Sizi hiç görmediler."


15. Gün: En iyi bilim kurgu filmi hangisi?


Ben bilim kurgu türüne son 1 yılda filan alıştım ve sevmeye başladım. Hatta neler neler kaçırmışım dedim şimdiye kadar. Cidden harika filmler izleme fırsatı buldum. Özellikle distopik filmler tam benim kalemim diyebilirim. Vereceğim cevap da bu doğrultuda olacak. Çok düşündürücü ve kaliteli bir filmdi. Ayrıca film afişini de ayrı bir severim.


16. Gün: Bu sene şimdiye kadar izlediğiniz en iyi film hangisi?

Daha önce blogta da yazmıştım hakkında. Film kategorisi içerisinde bulabilirsiniz. Filmi izlerken önyargılarınız üzerine bolca düşünme fırsatı bulacaksınız benden söylemesi.


17. Gün: Geçen sene izlediğiniz en iyi film hangisiydi?

Çok çok tatlı bir film. Mutsuz bir anınızda yanınızda bol çikolata ile rahat bir koltuğa gömülerek izlemeniz tavsiye edilir. :)


18. Gün: Sizi hayal kırıklığına uğratan bir film seçin.

İnsanların genelde övdüğü ve bana tavsiye ettiği filmlerden biriydi. Online sitelerde filan da genellikle iyi yorumlar görmüştüm hakkinda. Ancak ben pek sevemedim. Doğallıktan uzak oyunculuklar ve oturmayan bir şeyler vardı çekimlerde. Ki genelde sihirbazlık ile alakalı filmleri severim ama bu film bence olmamış.


19. Gün: Favori aktörünüz?

Meydan okuma boyunca hiç yerli sinemaya yer vermedim malesef ama bu soru ve bir sonraki sorularda bu eksikliğimi giderecegim hemen. Benim aklıma -her ne kadar tüm filmlerini izleme fırsatı bulamasam da- iyi oyunculuk denince her zaman Sadri Alışık gelir. Canlandırdığı her karakteri adeta yaşatır. Onu izleyip de etkilenmeyen yoktur sanırım. O içli tiratlarda az gözyaşı döktürmemistir insanlara. Özellikle Ah güzel İstanbul filminde sevdiği kadınla yuzlestigi bir sahne var. Oradaki oyunculuk nedir öyle diyorum her izlediğimde,  tüyler diken.


20. Gün: Favori aktrisiniz?

Sadri Alışık'ı ne kadar beğeniyorsam Türkan Şoray'ı da bir o kadar beğenirim. Çok ama çok güzel bir kadın kesinlikle. Her ne kadar çok daha güçlü filmleri olsa da benim favorim her zaman Balıkçı Azize karakteridir. :)


21. Gün: Sizce en çok abartılan film hangisi? 

Hazır Türk filmlerine dönmüşken buradan devam edelim diyorum zira bu konuda oldukça doluyum. Yazıyı telefondan yazıyor olmamdan mütevellit çok içimi dökemeyecek olsamda genel olarak Türk izleyicisinin çoğu dandik filmi abartmaya çok meyilli olduğunu söyleyebilirim. Kibarca. İlk aklıma gelenler,
-Recep İvedik
-İncir Reçeli
-Aşk Tesadüfleri Sever

22. Gün: Sizce en az kıymeti bilinmiş film hangisi?

Az önceki yanıtımla ilintili olarak aklıma gelen neyse ki beni çok düşündürtmeyen bir soru oldu bu. Bazı filmler sessiz sakin ortaya çıkar, bir şekilde kulaktan kulağa yayılır, belki tesadüfen bu blog yazısında olduğu gibi bir yerlerde denk gelinir, sonra ben nasıl duymamışım bu filmi derken bulursunuz kendinizi ve o filmler hiçbir zaman çok gişe yapmaz, hiç öyle popüler kültür malzemesi olmaz. Uzak İhtimal de o filmlerden sadece bir tanesi. Herkes sever mi emin değilim ama benim iyi ki rast gelmişim dediklerimden.


Şimdilik bu kadar. Seçimlerimle ilgili ne düşünüyorsunuz, yorumlarınızı merak ediyorum. Ayrıca meydan okumaya katilmasaniz bile ben olsam şu soruya şöyle bir şey derdim diyerek de fikrinizi belirtebilirsiniz. Mutlu olurum ben. :)

Izmir'den sevgiler,
Mutlu keçi

6 yorum:

  1. Le Herrison ne güzel filmdi. benim de bir çok not aldığım replik var o filmden.
    şu sahne mesela: Renee ile Paloma'nın annesi kapı önünde konuşuyorlardır vekedi dışarı çıkmaya çalışır. bunu engellemek için Renee'yi içeri davet etmek yerine annesi dışarı çıkar ve kapıyı kapatır. Paloma da bunun üzerine.. 'kapıcı içeri girmesin, kedi dışarı çıkmasın' der. çok iyi bir tespit ya.. üzücü ama gerçek..
    Çok abartılan filmlere verdiğin örneklere kesinlikle katılıyorum:)
    Uzak İhtimal yıllardır aklımda olan bir film, bir türlü izleyemedim.. en yakın zamanda izleyeyim bari:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya o sahne çok güzeldi daha çok var aslında ama çok spoilerlı olacak diye yazamadım. :)

      Sil
  2. Uzak ihtimal farklı bir filmfi festival döneminde izlemiştim sanırım yeterince değer görmedi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de. Nadir Saribacak'ı da bu filmle kesfettim çok naif bir oyunculuğu var. :)

      Sil
  3. Film önerilerini çok seviyorum, Le Herrison izlenecekler listemde bekliyor daha sıra gelmedi :) Jagten ve Uzak İhtimal'i duymamıştım, Her ise çok sevdiklerimden biri.
    Vee Türkan Şoray'ı seviyordun demeek :D
    Balıkçı Azize benim de açık ara en çok hoşuma giden karakter ;)
    Telefondan yazmak büyük beceri istiyor, sana sadece helal olsun diyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence çok seversin sen de o filmi. :) Ayrıca Türkan Şoray cevabını verirken aklıma direkt sen geldin hihi. Cidden zor telefondan yazmak ya üşenmesem daha yazacaktım ama ancak bu kadar oldu. :) senden de yeni yazılar bekliyorum amaa. :)

      Sil

Firefly Lane övmek için geri dönmüş olabilir miyim?

Açtım beyaz bir sayfa başladım yazmaya. Seni çok özledim canım blog. Bu yazı nasıl başlar neye evrilir bilmiyorum. Tam şu anda geçen hafta b...